Są pieniądze na budowę kładki rowerowej wzdłuż starego mostu. W planach jeszcze 10 innych inwestycji dla cyklistów
Na rozbudowę systemu dróg rowerowych miasto zdobyło prawie 67 mln zł unijnego dofinansowania.
– Inwestycje zaplanowaliśmy w taki sposób, by zapewnić dojazd do obiektów użyteczności publicznej: szkół, centrów handlowych, banków, starostwa – wyliczają w ratuszu.
Andrzej Nowakowski przypomina, że kiedy po raz pierwszy zostawał prezydentem Płocka, czyli w 2010 r., w mieście było 10 km ścieżek rowerowych, a pod koniec ub.r. już blisko 76. – Natomiast planowana teraz do budowy długość dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych wyniesie 11 km – dodają w urzędzie miasta.
Oto planowane zadania:
- kładka rowerowa połączona ze starym mostem, wraz z dojazdami (zaprojektowanie i budowa ciągu pieszo–rowerowego – 995 m),
- droga rowerowa w ciągu ul. Bielskiej – od al. Jachowicza do ul. NSZ (1 398 m drogi dla rowerów i 1 300 m dla pieszych,
- droga rowerowa wzdłuż Trasy Popiełuszki od ul. Wyszogrodzkiej wraz z budową przejazdu przez ul. Grabówka na most Solidarności (1 550 m ciągu pieszo–rowerowego i 67 m drogi dla pieszych),
- trasa rowerowa w al. Kobylińskiego i ul. Dobrzyńskiej – od ul. Łukasiewicza do Gałczyńskiego (1 300 m drogi dla rowerów i 1 600 m dla pieszych),
- droga rowerowa w ul. Czwartaków – od OBI do al. Jana Pawła II (200 m drogi dla rowerów, 153 m ciągu pieszo–rowerowego i 74 m chodnika dla pieszych),
- drogi rowerowe w ulicach Kolejowa – Wąska – Dobrzykowska – Krakówka (100 m drogi dla rowerów i 500 m ciągu pieszo–rowerowego); z opisu urzędników: „Ponadto w celu zachowania ciągłości trasy rowerowej na 375 m powstanie ciąg pieszo-jezdny, a na 1 525 m ruch rowerowy będzie odbywał się po istniejącej jezdni z odpowiednim oznakowaniem”,
- droga rowerowa w ulicach Południowa – Słoneczna (do Górnej) – Miła – Widok – Norbertańska (720 m drogi dla rowerów, 283 m ciągu pieszo–rowerowego i 250 m drogi dla pieszych); „ponadto w celu zachowania ciągłości trasy rowerowej na 125 m powstanie ciąg pieszo-jezdny, a na 172 m ruch rowerowy będzie odbywał się po istniejącej jezdni z odpowiednim oznakowaniem”,
- droga rowerowa w ul. Grabówka (400 m ciągu pieszo–rowerowego),
- przebudowa ul. Góry, drogi powiatowej nr 5206W i ul. Kutnowskiej w zakresie budowy drogi rowerowej – projekt „Rowerem przez Góry (150 m drogi dla rowerów, 300 m ciągu pieszo–rowerowego i 427 m drogi dla pieszych),
- rozbudowa mostu na Brzeźnicy (w ciągu ul. Szpitalnej); w ramach przedsięwzięcia powstanie 80 m drogi dla rowerów i 124 m drogi dla pieszych.
- miejsca postojowe dla rowerów wraz z dostawą i montażem 971 stojaków, w tym 680 zadaszonych.
Wszystko ma być gotowe do końca 2027 r. i kosztować 78,8 mln zł – w tym dofinansowanie z UE: prawie 67 mln zł.
Na zdj.: konferencja prasowa ws. rowerowych inwestycji. Fot. UMP
Udostępnij artykuł:
Zobacz także

Wolna amerykanka parkometrów, czyli płocka choroba parkingowa. Nie zgadzam się z polowaniem na kierowcę i niejednolite zasady
Autor: Jarosław Wanecki
Ratujmy Płockie Powązki. Ostatnia kwestarska puszka rozliczona – uczniowie nie zawiedli. Jest już znana ostateczna kwota zbiórki
Autor: Arkadiusz Adamkowski
Otyłość zabija więcej ludzi niż głód. Tylko z jej powodu do 2050 r. długość życia skróci się o cztery lata
Autor: Jarosław Wanecki
21-latka z Sierpca nie polubi tego tekstu. Miała zarobić na lajkowaniu, a straciła prawie 8 tys. zł
Autor: Gazeta Płocka
Jachowicza / Kilińskiego / Piłsudskiego – będą zmiany na jednym z najważniejszych płockich skrzyżowań
Autor: aa
Dzięki wam szkoła to nie tylko miejsce nauki, ale także przestrzeń, w której rodzą się przyjaźnie, wartości i marzenia
Autor: Ziemkiewicz& Kominek
Wywieś Flagę Mazowsza [KONKURS]
Autor: Materiał Partnera
100P!łock. 33-latek zatrzymany za przemoc fizyczną i psychiczną wobec żony i kilkuletniego syna
Autor: Gazeta Płocka





