Są pieniądze na budowę kładki rowerowej wzdłuż starego mostu. W planach jeszcze 10 innych inwestycji dla cyklistów

Na rozbudowę systemu dróg rowerowych miasto zdobyło prawie 67 mln zł unijnego dofinansowania.

– Inwestycje zaplanowaliśmy w taki sposób, by zapewnić dojazd do obiektów użyteczności publicznej: szkół, centrów handlowych, banków, starostwa – wyliczają w ratuszu.

Andrzej Nowakowski przypomina, że kiedy po raz pierwszy zostawał prezydentem Płocka, czyli w 2010 r., w mieście było 10 km ścieżek rowerowych, a pod koniec ub.r. już blisko 76. – Natomiast planowana teraz do budowy długość dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych wyniesie 11 km – dodają w urzędzie miasta.

Oto planowane zadania:

  • kładka rowerowa połączona ze starym mostem, wraz z dojazdami (zaprojektowanie i budowa ciągu pieszo–rowerowego – 995 m),
  • droga rowerowa w ciągu ul. Bielskiej – od al. Jachowicza do ul. NSZ (1 398 m drogi dla rowerów i 1 300 m dla pieszych,
  • droga rowerowa wzdłuż Trasy Popiełuszki od ul. Wyszogrodzkiej wraz z budową przejazdu przez ul. Grabówka na most Solidarności (1 550 m ciągu pieszo–rowerowego i 67 m drogi dla pieszych),
  • trasa rowerowa w al. Kobylińskiego i ul. Dobrzyńskiej – od ul. Łukasiewicza do Gałczyńskiego (1 300 m drogi dla rowerów i 1 600 m dla pieszych),
  • droga rowerowa w ul. Czwartaków – od OBI do al. Jana Pawła II (200 m drogi dla rowerów, 153 m ciągu pieszo–rowerowego i 74 m chodnika dla pieszych),
  • drogi rowerowe w ulicach Kolejowa – Wąska – Dobrzykowska – Krakówka (100 m drogi dla rowerów i 500 m ciągu pieszo–rowerowego); z opisu urzędników: „Ponadto w celu zachowania ciągłości trasy rowerowej na 375 m powstanie ciąg pieszo-jezdny, a na 1 525 m ruch rowerowy będzie odbywał się po istniejącej jezdni z odpowiednim oznakowaniem”,
  • droga rowerowa w ulicach Południowa – Słoneczna (do Górnej) – Miła – Widok – Norbertańska (720 m drogi dla rowerów, 283 m ciągu pieszo–rowerowego i 250 m drogi dla pieszych); „ponadto w celu zachowania ciągłości trasy rowerowej na 125 m powstanie ciąg pieszo-jezdny, a na 172 m ruch rowerowy będzie odbywał się po istniejącej jezdni z odpowiednim oznakowaniem”,
  • droga rowerowa w ul. Grabówka (400 m ciągu pieszo–rowerowego),
  • przebudowa ul. Góry, drogi powiatowej nr 5206W i ul. Kutnowskiej w zakresie budowy drogi rowerowej – projekt „Rowerem przez Góry (150 m drogi dla rowerów, 300 m ciągu pieszo–rowerowego i 427 m drogi dla pieszych), 
  • rozbudowa mostu na Brzeźnicy (w ciągu ul. Szpitalnej); w ramach przedsięwzięcia powstanie 80 m drogi dla rowerów i 124 m drogi dla pieszych.
  • miejsca postojowe dla rowerów wraz z dostawą i montażem 971 stojaków, w tym 680 zadaszonych.

Wszystko ma być gotowe do końca 2027 r. i kosztować 78,8 mln zł – w tym dofinansowanie z UE: prawie 67 mln zł.

Na zdj.: konferencja prasowa ws. rowerowych inwestycji. Fot. UMP

Kategoria: News

Udostępnij artykuł:

Polityka prywatności © 2025 Gazeta Płocka. Projekt i wykonanie: Hedea.pl